Min hæklehistorie, del 2 - hvorfor hækling ændrede mit liv?


...fortsat....

Jeg har altid læst mange bøger, men det ændrede sig efter min depression.

Jeg har for det første ikke mere så meget lyst til at læse, måske fordi mange bøger (i hvert fald mange af dem jeg har læst) handler om svære ting og svære beslutninger i livet. Og det kan jeg simpelthen ikke tåle så meget af mere.

For det andet kunne jeg faktisk ikke rigtig læse, da jeg havde det allerværst under sygdommen. Jeg kunne simplethen i forstå, hvad jeg læste, og det var utrolig skræmmende. Mine kognitive evner var sat i bero og alt skriftlig var ikke det samme som før. Jeg har stadig svært ved at koncentrere mig om at læse i længere tid. Og det er et stort skift (nærmest i min personlighed) for sådan en som mig, der har gennemtrævlet alle mulige bøger, siden jeg som 10 årig var medlem af Disneys læseklub.

Så både indholdet og selve læseoplevelsen er ikke mere det samme som før.

Istedet har jeg fundet fred og ro i hæklingen.

Populære opslag