Ny hækleopskrift i webshoppen: Trine Poncho



Mange af mine hækleopskrifter har navne efter særlige personer. Mange opskrifter bygger på en person, jeg kender eller har kendt. Eller er opkaldt efter en person, der har inspireret mig til et særligt design.

Dette gælder også Trine ponchoen. Denne poncho er opkaldt efter en venindes veninde, der hedder Trine.

Sidste år i august mødtes vi i min gamle sang-og-show-gruppe Beauty Box i Århus for at synge til Festugen. Vi mødtes hos Rikke. Mens vi er der, komme Rikkes veninde Trine kommer forbi. Hun har en strikket mega lækker strikket poncho på. Vi er alle vilde med den. Så Ingrid, min anden veninde, er model, og vi tager billeder.

Og........For............jeg mener jo, at jeg helt sikkert kan hækle en lignende, og her er den.

Hækleopskriften til ponchoen ligger i webshoppen her. 

Ponchoen er og ser umiddelbar let ud, og der er sikkert nogle, der vil sige, at det bare er stangmasker, MEN det er det ikke helt - der er selvfølgelig nogle nuancer og teknikker undervejs i opskriften, for at man får lige præcis det rigtige udtryk og den rigtige lækre finish.

Forøvrigt skal det lige siges, at Trine er søster til Mads Langer, sangeren, hvis I kender ham. Og da Mads i sin tid var ca. 17 år, sang han opvarmning til os, Beauty Box, på gode gamle Café Vestergade i Århus. Jeg anede det ikke indtil denne dag, da Trine samme da talte om det. Det var lidt et chok - og vildt - tænk at måske have været med til at hjælpe Mads Langer på vej den gang, da han bare var 17 år. Fedt! Det er jeg mega stolt af. Så.......Derfor har det siden været ret vildt og mærkeligt at se ham i medier og på scenen. Og så er det da også lidt blæret.

Populære opslag